(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

لامبرگینی Reventon

لامبورگینی  Reventonیکی از عجایب در سال 2008 می باشد یک سوپر اسپرت افسانه ای که طراحی آن در سال 2007 به اتمام رسید و با آمدنش جای خالی دیابلو را پر کرد .

شاید خیلی سخت بود که مدلی بخواهد جای دیابلو را بگیرد ولی این امر بگونه ای به حقیقت پیوسته است .
این هیولای درنده با یک پیشرانه 5/6 لیتری با 12سیلندر  v شکل خود در حالت طبیعی قادر است 650اسب بخار قدرت را در دور موتور 8000دور در دقیقه تولید کند یعنی به ازای هر 1لیتر از حجم خود 100اسب بخار قدرت را ایجاد می کند ودر این حالت نیروی تورک خود را به 487پوند برساند .
شتاب 0تا100کیلومتر در این مد ل به زیر 4/3ثانیه رسیده وتوانسته از مرز سرعت 211مایل عبور کند .

تا کنون 20 دستگاه از این مدل ساخته شده است که بخاطر بالا بودن قیمت آن فقط در دست اشراف زادگان است قیمت پایه این مدل از لامبورگینی به بالای 1میلیون یورو یعنی 1میلیارد وسیصد میلیون تومان می باشد و باعث شده تا  Reventon تبدیل به یک جواهر شود .

این خودوری تماما دست ساز تنها با رنگ خاکستری مات آراسته شده و تمام ادوات آن نیز به همان رنگ می باشد و بیشتر آنرا به یک جنگنده تبدیل می کند و یکی از نقاط متمایز آ ن با سایر سوپراسپرت ها می باشد. جثه متناسب و خشن و همچنین عضلانی  Reventon باعث شده تا با قدرت منحصر به فرد خود در جایی قرار گیرد تا از لحاظ فنی در ردیف دیابلو باشد همانطور که در پست های قبلی به آن اشاره کردیم از این مدل به عنوان یک جنگنده یاد شده است .

تا بحال هیچ شرکت تیونینگی جرات به اجرای طرح برروی این مدل را نداشته است (شاید بخاطر اینکه اصلآ نیاز به تیونینگ ندارد). بی شک در حال حاضر  Reventon سوپراسپرت شماره یک به شمار می رود درست است که بوگاتی ویرون ودوج وایپر از بالاترین قدرت خروجی برخوردارند ولی تاکنون نتوانسته اند همانند  Reventon قدرت نمایی کنند .
 Reventon باعث شد تا دوباره نام لامبورگینی در راس سوپراسپرت سازان جهان قرار گیرد.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد