(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

معرفی خودرو کنیخ زگ

  Koenigsegg

اتومبیل کنیخ زگ که با ورود خود به دنیای سوپراسپرت ها بسیاری از رکورد های زمان خود را جابه جا کرد در کشور سوئد تولید می شود.

بنیانگذار این شرکت آقای Christian von Koenigsegg در سال 1994 به این فکر افتاد تا با ساخت یک سوپر اسپرت واقعی به جنگ با فراری و مک لارن برود. تا کنون تنها یک پلت فرم برای این اتومبیل طراحی وساخته شده که آن هم محصولی بر مبنای فناوری اتومبیل های فرمولا وان است.

آقای کنیخ زگ در سن 20 سالگی یک شرکت تجاری دایر کرد و پس از چند سال به موفقیت قابل توجهی دست یافت. وی حالا سرمایه لازم برای تاسیس یک کارخانه اتومبیل سازی و تحقق بخشیدن به رویاهای خود را به دست آورده بود.

طرح اولیه کنیخ زگ توسط خود کریستین کنیخ زگ آماده شد ولی سپس به دست David Crafoord که یک طراح صنعتی بود سپرده شد تا تکمیل شود.مراحل پایانی کار هم توسط آقای Sven Harry Akesson به اتمام رسید.

اولین اتومبیل کنیخ زگ که CC8S بود در سال 2000 و در جریان نمایشگاه اتومبیل پاریس به نمایش در آمد.در روز 22 فوریه 2003 این کارخانه دچار آتش سوزی شده و با خاک یکسان گشت.

روز بعد کریستین کنیخ زگ تصمیم گرفت تا کارخانه خود را از میان خاکستر های باقی مانده دوباره زنده کند.

این اتومبیل در حال حاضر چندین رکورد در دنیای سوپراسپرت ها را یدک می کشد.

نشان کنیخ زگ در سال 1993 و توسط آقای Jacob Laftman طراحی شده است. این نشان یک سپر است که توسط وایکینگ ها به کار می رفته به سوئدی و جنگجو بودن این اتومبیل اشاره دارد. خانواده کنیخ زگ از قرن 12 یعنی زمانی که یکی از اعضای آن توسط امپراطوری روم به لقب شوالیه نایب شد از این نشان استفاده می کرده است.
  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد