(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

تارخچه لامبورگینی

لامبورگینی: 

داستان لامبورگینی از زمانی آغاز شد که آقای فروچو لامبورگینی برای ذکر چند ایراد فنی در مورد اتومبیل فراری خود به آقای فراری مراجعه کرده بود. وی پس از یک بحث و جدل طولانی با فراری ، با یک پاسخ تحقیر آمیز مواجه شد: تو از ماشین های اسپرت و سرعتی چیزی سرت نمی شود !
شاید حرف آقای فراری درست بود چون لامبورگینی یک تراکتورساز بود ولی یک تراکتور ساز مصمم ، با اراده و رویا پرور. آقای لامبورگینی پس از دریافت این پاسخ تحقیرآمیز تصمیم گرفت خود اتومبیل مورد علاقه اش را بسازد.

او به شهر خود برگشت ، چند مکانیک و مهندس حرفه ای را دور خود جمع کرد و در سال 1963 اولین اتومبیل لامبورگینی را به بازار ارائه کرد.
مدل 350GTV نقطه آغازی برای کمپانی لامبورگینی بود.کمپانی که بعدها با ساخت انواع اتومبیل های سرعتی قدرتی بلای جان فراری شد. در آرم کمپانی لامبورگینی یک گاو خشکگین مشاهده می کنید که گارد گرفته و آماده حمله به حریف خود است. آیا می دانید این آرم از کجا آمده است؟
کارخانه لامبورگینی در شهر تورینوی ایتالیا واقع شده. TORO در زبان ایتالیایی به معنای گاو و TORINO به معنای گاو کوچک است. تمامی محصولات ساخت شهر تورینو به آرم یک گاو وحشی منقش هستند (همانند تیم فوتبال یوونتوس تورینو). علاوه بر آن آقای لامبورگینی متولد ماه اردیبهشت بود. علامت ماه اردیبهشت نیز ثور یا گاو ایت. پس برای نمایش دادن قدرت و توان بالای اتومبیل های لامبورگینی ، چه علامتی بهتر از گاو خشمگین؟!
در خصوص نام مدل های مختلف لامبورگینی آیا می دانید چرا اکثر نام های مدل های لامبورگینی ریشه اسپانیایی دارند؟ نام اکثر مدل های لامبورگینی از گاوهای وحشی صاحب نام ورزش گاوبازی (در اسپانیا برگزار می شود) به عاریت گرفته شده. آقای لامبورگینی ترجیح داد تا قدرت و توانایی اتومبیل های ساخت خود را به قدرت گاوهای وحشی معروف تشبیه کند. از جمله این گاوهای معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دیابلو (شیطان)
مورسیه لاگو (خفاش یا خون آشام)
کانتاچ (صلعقه)
میورا (یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص ورزش گاوبازی)
گالاردو (یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص ورزش گاوبازی)
جالپا یا خالپا (پرخاشگر یا عصیانگر)
اسپادا (شمشیر) 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد