(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

اتومبیل Zenvo ST1 : اولین سوپر اسپرت دانمارکی متولد شد !

طراحان دانمارکی عموما در کمپانی های مشهور و برتر دنیا شناخته شده اند اما تا بحال تجربه ی ساخت یک سوپراسپرت خالص وطنی را نداشته اند ! و این سوپر اسپرت بسیار زیبا و چشم نواز آرزوهای مردم دانمارک را تحقق بخشید.

بحث را به بیراهه نکشیم بهتر است ... در مورد طراحی این خودرو هر چه بگوییم کم گفتیم . کاربرد خطوط تیزی که در عین هماهنگی بسیار نرم و سنجیده در تمام بدنه خودرو کشیده شده است

 از نکات بارز طراحی این خودرو به شمار می آید . طراحان این خودرو با رعایت تمامی استانداردهای طراحی بیرونی یک فوق اسپرت ,تدبیرهای ویژه و پیشرفته ای برای طراحی درونی اتومبیل نیز اندیشیده است . صندلیهای الکتریکی پیشرفته, سیستم GPS ماهواره ای با محدوده بالا در سراسر منطقه و بسیاری سیستم های پیشرفته دیگر یک رانندگی مهیج و بی دردسر را برای رانندگان به ارمغان می آورد .

انجین این خودرو با یک موتور خورجینی 8 سیلندر آراسته شده است . قدرت تولیدی این خودرو به 1104hp می رسد !!!! که این رکورد می تواند آخرین ذرات خاک گور ویرون را  

می ریزد تا بوگاتی برای همیشه از بین برود ! سرعت این خودرو فوق اسپرت 375km/h و گشتاور این خودرو به 1430nm می رسد . طراحان و مهندسان این خودرو ادعا می کنند که این خودرو قادر است تنها در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که این هم نکته ی قابل توجه و هیجان آور دیگری است ! سیستم تعلیق دو دیفرانسیل و جعبه دنده 6 سرعته نیز از نکات فنی این خودرو می باشد .

درباره ی مصرف سوخت این خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست اما انتظار می رود این خودرو در عین دارا بودن این یژگی های برجسته خودرویی سازگار با محیط زیست و به اصطلاح سبز باشد که در اینصورت واقعا ارزشمند خواهد شد . در مورد قیمت این خودرو هنوز بحثی نشده است اما سازندگان این ادعا را دارند که با خریداران کنار خواهند آمد ! آنها امیدوارند از سال 2009 شروع به تولید این خودرو کنند و به این نتیجه رسیده اند که در سال فقط 15 عدد از این خودرو دست ساز تولید و به فروش برسد. و همین نقطه شروع برای دانمارک پرشی طولانی از سد حریفان سرسخت و به اصطلاح (( ابَر دیساینرها )) را به دنبال خواهد داشت.

عکسها:
 

1-2-3-4-5

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد