(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

آیا درست است که موتور دیزل مى تواند در زیر آب نیز کار کند

شما گاهی خودروهای نظامی را میبینید که در موقعیت های  سخت (فوق العاده) قرار دارند و این موقعیت ها مى تواند شامل عبور از آب های کم عمق و غوطه ور شدن باشد.
ساخت خودرویی که بتواند به صورت غوطه ور در آید یک چالش است  - همه انواع موتورهای احتراق داخلی برای کارکرد خودشان نیاز به منبع هوا دارند و نیز بایستی قادر باشند گازهای  خروجی را بیرون هدایت کنند. اگر عمق آب زیاد نباشد گازهای خروجی مى توانند خارج شوند زیرا آنها تحت فشار قرار دارند. هوای ورودی مشکل ساز است – اگر موتور غوطه ور در آب شود آنگاه هوای ورودی نمى تواند وارد موتور شود و موتور از کار مى افتد.
ادامه مطلب ...

موتور های نیمکره ای چگونه کار می کند؟

اگر به خودرو علاقه مند اید احتمالا درباره ی موتور های نیمکره ای شنیده اید،اگر در ١٩٦٠ و یا قبل از آن متولد شده اید پدیده ی خلق شده توسط موتور نیمکره ای شرکت کرایسلر در سالهای ٦٠،١٩٥٠و ٧٠ را بخاطر می آورید
اگر مسابقات اتوموبیل رانی را دنبال می کنید می دانید که موتور نیمکره ای ٤٢٦ به خاطر کارآیی آن یک موتور محبوب است،احتمالا راجع به موتور های نیمکره ای که کرایسلر از سال ٢٠٠٣در وانت دوج استفاده کرده است شنیده اید.
ادامه مطلب ...

معناى حجم موتور چیست؟

زمانى که پیستون از بالا به پایین در سیلندر  حرکت مى کندمقدار معینی از هوا را مى مکد.مقدار هوایى که مکیده مى شود به مقدار فضاى بالاى پیستون و نیز مقدار جابه جایى  پیستون از بالا به پایین بستگى دارد.
اگر قطر پیستون 4 اینچ(10.16 سانتی متر) باشد و میزان جابه جایى پیستون در سیلندر نیز 4 اینچ باشد در نتیجه این پیستون در موتور میتواند بمکد:
ادامه مطلب ...

تفاوت بین موتورهای خطی و وی شکل

در بین موتورهاى معمول استفاده شده در اتومبیل ها 3 نوع موتور وجود دارد: 
1- خطی: سیلندرها در یک خط قرار مى گیرند و در یک سری

ادامه مطلب ...

چطور گشتاور موتور را به اسب بخار تبدیل کنیم؟

حتما در مجلات خودرو  و یا جاهاى دیگر به جمله اى مشابه این برخورد کرده اید:"این موتور گشتاور 300 پوند – فوت  را در 4000 rpm تولید مى کند"و از خود پرسیده اید که این چه مقدار نیرو است؟چند اسب بخار است؟شما مى توانید محاسبه کنید که چند اسب بخار برابر این مقدار پوند – فوت است با معادله زیر:
 اسب بخار=(5.252)÷(سرعت موتور* گشتاور)
ادامه مطلب ...

اسب بخار چگونه کار میکند

عبارت اسب بخار توسط جیمز وات(١۸١٩- ١۷٣۶) ابداع شد. بیشتر شهرت او به خاطر کارهایش برای بهبود ماشین بخار است.همچنین ما هر وقت از لامپ های ١۰۰ واتی حرف می زنیم به یاد او می افتیم.       

ادامه مطلب ...

ب ام و کوپه سری یک (135i )

برای کسانی که هنوز هم یاد و خاطره اتومبیل ماندگار و همیشگی ب ام و 2002

دهه هفتاد را زنده نگه داشته اند

ادامه مطلب ...

اطلاعاتی در مورد ترمز ABS

سیستم ترمز ABS بهترین راه برای ایمن ساختن ترمز وسایل نقلیه موتوری با سیستم‌های ترمز هیدرولیک است. ترمز Abs دستگاهی الکترونیکی است که در هنگام ترمزگیری با کنترل فشار (قطع و وصل کردن فشار) هیدرولیک در کسری از ثانیه ارتباط لنت را با دیسک یا کاسه برقرار و قطع می‌کند.


تکرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوکه کردن یا قفل کردن ترمزها می‌شود.

ادامه مطلب ...

شورلت کوروت ZR1 ارزان ترین سوپر اسپرت توانمند جهان

افرادی که با کوروت آشنایی دارند شاید در مواجهه با قیمت 102هزار و 45 دلاری آن تعجب کنند و گروهی از آنها ممکن است بگویند که تصور آن مشکل است که این همه از تکنولوژی در مجموعه ای عرضه شده که قیمت آن فقط حدود 100 هزار دلار است.

ادامه مطلب ...

خودرو هیبریدی

قیمت بالای سوخت در کنار تلاشها برای کاهش آلودگی محیط زیست باعث شده تا در چند سال اخیر تحقیقات وتوسعه خودروهای هیبریدی که با استفاده از برق و بنزین کار میکنند شتاب بیشتری بگیرد.تویوتا یکی از پیشتازان عرصه تولید خودروهای هیبریدی در جهان است . اگرچه

هنوز خودروهای هیبریدی جای خود را به خوبی باز نکرده اند اما با روند افزایش قیمت بنزین سر انجام روزی خواهد رسید که آنها هم به وفور در سطح خیابانها دیده خواهند شد.

در اینجا قصد داریم تا به برسی مهمترین اجزاء یک خودرو هیبریدی بپردازیم

ادامه مطلب ...

پورشه 9ffBT2 هیولای پورشه

شرکت آلمانی تیونینگ 9ff خوابی برای پورشه 997GT2 دیده است که آن را به یک هیولای واقعی تبدیل میکند.آنها برای ساخته خد نام 9ff BT-2 را انتخاب کرده اند.

ادامه مطلب ...

آستون مارتین one-77

آستون مارتین با معرفی one-77 در نمایشگاه ژنو ،بلاخره برگ برنده خود را رو کرد.از آستون مارتین همواره به عنوان یک خودرو ویژه نام برده شده است.ولی one-77 آ ن را کاملا به یک سطح جدیدی وارد کرده است..

ادامه مطلب ...

پدر موتورهای بنزینی

در سال 1864 ، اتو با اوگن لانگن آشنا شد.لانگن با تولید  صنعتی شکر آشنا بود و بیشتر تجهیزاتی را که تجارتش نیاز داشت خودش اختراع کرده بود .با این همه او به دببال ایده های جدید میگشت.

موتور اوتو جذابیت زیادی داشت و توانست توجه سرمایه داری مانند لانگن را به خود جلب کند .


ادامه مطلب ...

ب ام و RS35 محصول RDSport

در میان ب ام و های E92 دو محصول 335iوM3 برتر از سایر مدلها هستند ولی سئوال همیشگی بسیاری از دوستداران E92 این بوده که کدامیک از این دو محصول بهتر است. شرکت RD Sport بصورتی کاملا

منطقی البته کمی هم زیرکانه به این سئوال پاسخ داده است.البته که335i ولی بعد از مقداری دستکاری و تیونینگ.

ادامه مطلب ...

فراری F450 جایگزین F430

بعد از سالها تولید مدل F430 توسط فراری و فروش قابل توجه آن ،حالا نابغه های فراری در صدد جایگزینی

آن با مدل   در سال 2010 هستند .F450 همانندF450  از یک موتور V8F430 سود میبرد با این تفاوت که

ادامه مطلب ...

نحوه عملکرد دوربینهای کنترل سرعت

به طور کلی دوربینهای کنترل سرعت انواع مختلفی دارند که در اینجا به برسی  یکی از جدیدترین و پر کاربرد ترین این سامانه ها که درکشور ما نیزبه زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت میپردازیم

ادامه مطلب ...

GTA spano سوپر اسپرت اسپانیایی

5 سال پیش شرکت GTA تصمیم گرفت تا یکی از برترین سوپر اسپرت های جهان را تولید کند.اتومبیلی که از نظر دینامیکی و زیبایی با بهترین های جهان قابل مقایسه باشد.و نام اسپانیا را در این زمینه مطرح کند.

آقای اوچایا مدیر این شرکت خود در این زمینه 30 سال تجربه دارد و با بسیاری از تیمهای مسابقه ای همکاری داشته است و این بهانه ای بود برای بکار گیری پیشرفته ترین فنآوری ها در مواردی چون آئرودینامیک و موتور. تیراژ تولید 99 دستگاه نیز دلیلی بر منحصر به فرد بودن این اتومبیل است.

ادامه مطلب ...

ب ا و M6 جی پاور

G-Power M6 Hurricane CS 

شرکت جی پاور پس از اینکه با اتومبیل M5 رکورد سریعترین سدان را به ثبت رسانید به سراغ M6 رفته تابا بکار گیری همان موتور بار دیگر یک رکورد جهانی ثبت کند. ادامه مطلب ...

مرسدس بنز S63AMGوS65AMG لوکس ترین سدان مرسدس بنز

S63AMG  ازیک موتور 8 سیلندر 3.6 لیتری با توان 525اسب بخار و گشتاور 630نیوتون متر مجهز است که شتاب0تا100 کیلومتر در 6.4 ثانیه را برای این سدان میسر میسازد. مدلS65AMG  نیز ازموتور

12سیلندر و 6 لیتری آ ام گ که به دو توربو شارجر مجهز است نیرو میگیرد .

ادامه مطلب ...

برتونهMantide

شرکت برتونه سابقه طولانی در ساخت پرتایپ های تک بر روی شاسی محصولات شورلت از جمله کوروت دارد..و در آخرین پروژه مشابه بر روی شاسی کوروت ZR-1 یک اتومبیل زیبا خلق کرده است.

ادامه مطلب ...

اتومبیل نحس!

درسپتامر سال 1955 جیمز دین هنرپیشه جوان هالیوودی بر اثر تصادف با ماشین پورشه اش دار فانی را وداع گفت.آقای هنر پیشه مرد وکارش تمام شد اما اتومبیل همچنان ماجراهای مرگ آورش را ادامه میداد .

ادامه مطلب ...

آشنایی با متداول ترین واژه ها و اصطلاحات در صنعت خودرو سازی

کنترل فعال حرکت بدنه

ABC:Active Body Control

دیفرانسیل قفل شونده خودکار

ABD :Automatic Brake Differential

سامانه ضد بلوکه (قفل شدن) ترمز

ABS :Antilock Brake System
ادامه مطلب ...

رده بندی سریعترین خودروهای جهان

رکورد سرعت هنوز هم دست آئروست ...
_ سوپر اسپرت دست ساز شلبی زمانی به تولید رسید که ویرون سلطان تمام جاده ها بود . در شتاب , سرعت و قدرت یکه تاز بود و حریفی نداشت . تا اینکه غول آمریکایی پا به عرصه گذاشت و با رکورد 409 کیلومتر بر ساعت برای اولین بار رکورد سرعت را در سطح اتومبیل های تولیدی شکست

ادامه مطلب ...

دیسکهای ترمز سرامیکی

دیسکهای ترمز سرامیکی 

  امنیت با فلز یا سرامیک؟
وقتی با سرعتی بالا در یک خیابان در حال رانندگی هستید و ناگهان مانعی را در جلوی روی خود میبینید وبا حرکتی غیر ارادی پای خود بر روی پدال نجات میگذارید تنهاتوقع شما از خودروتان ایستادن قبل از وقوع حادثه است به عبارت دیگر سیستم ترمز خودرو شما باید طی چند ثانیه قابلیت اینرو داشته باشد که این تغیر عقیده ناگهانی شمارو رابه بهترین شکل عملی کند .تا کنون مقالات زیادی در باره سیستمهای هوشمند و نحوهٍ عملکرد این گونه سیستمها در ترمز های وسایل نقلیه نوشته شده ولی کمتر به جنس مواد

ادامه مطلب ...

توربو شارژر چیست

توربو شارژر چیست؟
یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود.

ادامه مطلب ...

ب‏ام‏و 760 و پیشرانه توربو

 شرکت ب‏ام‏و رسماً اعلام داشت که نسل نو سری 7 در کدهای 760 و 760l را با موتور v12 و پرخورانی دو توربوشارژر جدید به میدان می‏فرستد که سبب می‏شود پیشرانه آن به قدرت 544 اسب‏بخار برسد.

ادامه مطلب ...

شتاب جانبی یا G در اتومبیل

هنگامی که اتومبیلی وارد پیچ میشود با نیروی گریز ازمرگز روبرو میشود .که میخواهد هر لحظه اتومبیل را به خارج از پیچ پرتاب کند.لاستیکها کمک فنرها و محل مرکز ثقل اتومبیل نوع وشکل فنر بندی همه عواملی هستند که میتوانند از منحرف شدن یا واژگون شدن ماشین جلوگیری نمایند.

ادامه مطلب ...

مقایسه ۵ سوپر اسپرت مطرح

در این مقاله صحبت از 5 خودرویی می شود که شما دوستداران خودرو

به صورت کامل با آنها آشنا هستید، اما تا بحال پیش نیامده که این 5 شاهزاده را در کنار هم ببینید.
نحوه مقایسه به این صورت است که دو به دو با هم مقایسه می شوند و بعد نوبت به هدف بعدی و بزرگتر می شود.

ادامه مطلب ...