(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

مقایسه ۵ سوپر اسپرت مطرح

در این مقاله صحبت از 5 خودرویی می شود که شما دوستداران خودرو

به صورت کامل با آنها آشنا هستید، اما تا بحال پیش نیامده که این 5 شاهزاده را در کنار هم ببینید.
نحوه مقایسه به این صورت است که دو به دو با هم مقایسه می شوند و بعد نوبت به هدف بعدی و بزرگتر می شود.

R8 در مقابل DB9:

سوپر خودروی آلمانی و شاه ماهی انگلیسی در کنار هم پا به سفری پر ماجرا می گذارند.
حریف نهایی آنها پورشه RS، 911GT3
.

DB9:GT بزرگ، نشان ویژه ای دارد که به طور آسان R8 را مورد هدف قرار داده است، اما می توان گفت 911 کما کان به انتظار این دو نشسته است.
DB9 اسپرت، اتومبیلی اصیل انگلیسی و در عین حال اسپرت توانسته لرزه بر اندام اکثر خودروهای اسپرت و یا حتی تورینگ بیاندازد.
DB9 اتومبیل اسپرت 4 نفره راحتی است که خریداران آن می توانند انتظارات خودروهای GT را از آن داشته باشند و این خود یک نقطه مثبت است که آنرا از دیگر خودروها متمایز می
کند.

R8:در این اواخر در رسانه ها شاهد تولید یکی از شاهکارهای کمپانی آلمانی آئودی، به نام R8 بودید. آئودی با تولید این خودرو توانست تحولی جدید را در تولیدات خود ایجاد کند. طراحان آئودی توانسته اند طرح یک اتومبیل GT را با طراحی سنتی آئودی تلفیق کنند و همین باعث ایجاد طراحی جدید و فوق العاده زیبا شده است.
آئودی R8 اتومبیلی است اسپرت با ویژگی های قابل توجه و حالت آیرودینامیکی مناسب می باشد که یک نشان از مهندسی سطح بالا را با خود به یدک می کشد.
R8 به علت حالت اسپرتی تر خود و دارا بودن سیستم های موجود در خودروهای GT در هنگام پیچیدن در جاده ها و شتاب گیری مقداری توانایی بیشترو عملکرد بهتری نسبت به DB9 از خود نشان داد، که البته این مورد تا حدودی طبیعی به نظر می رسید.
در کل در سفری که R8 و DB9 در کنار هم بودند می توان تقریبا هر دو را در یک سطح دانست با مقداری تفاوت در قیمت و شتاب اولیه، قدرت موتور و ...
که طبیعتا آستون مارتین به علت پیشینه خود قیمتی بالاتر، شتابی پایین تر و در عین حال قدرتی بیشتر از R8، نمره بهتری را از آن خود کرد. البته فراموش نکنید که اینجا رقابت بین بهترین ها است.

RS و 911GT3

۹۱۱ می تواند یک یاد بود بزرگ از شیوه فعالیت مهندسی باشد.

این محصول برای کارخانجات همپای او یعنی BMW و Audi چندان خوشایند نبود. البته کمپانی BMW بیشتر، چون در کنار پورش سعی می کند تولید اتومبیل های اسپرت خود را بیشتر کند اما رقیب سر سخت خود "پورش" را در مقابل دارد که کار را بیش از پیش برای BMW دشوار کرده است.
911GT3 یک ماشین کاملا اسپرت می باشد، که بیشتر شبیه یک اتومبیل ریس است تا یک اسپرت داخل شهر، داخل کابین پورشه دارای رول بارهایی با طراحی دقیق و صندلی های اسپرت است، در نگاه اول تجهیزات داخلی و ...
911 برای یک اتومبیل اسپرت شهری کمی زیاد به نظر می رسد، اما پس از مطالعه قدرت، شتاب و وزن آن می توان پیش بینی کرد که این همه محاسبات بیجا صورت نگرفته است. بالی که در عقب پورشه طراحی شده است کمک بسزایی به حالت آیرودینامیکی و در کل هندلینگ آن می کند. موضوع جالب توجهی که رانندگان این 5 خودرو حتی راننده 911 را در طول این سفر به خود جلب کرد رنگ نارنجی این اتومبیل اسپرت شهری بود.
هر چه جلو تر می رویم متوجه می شویم که حالت های اسپرت ماشین ها بیشتر از حالت های شهری آنها می باشد همان طور که دیدید پورشه یک ماشین 2 نفره کاملا اسپرت است که قابلیت های بیشتری را نسبت به DB9 و R8 از خودنشان داد.
این را بدانیم که این 5 خودرو که دو به دو با هم در قیاس هستند جزوء آخرین تولیدات کمپانی های خود می باشند و به کلامی دیگر این 5 شاهزاده از تمامی جهات مورد مقایسه قرار می گیرند از قیمت تا ... موضوع جالبی که در میان این 5 سوپر اسپرت پیش می آید آن است هر کدام هدف ماشین بالاتر از خود قرار می گیرند ولی این جنگ تا کجا ادامه پیدا می کند ؟؟؟

پس از تعریف از 911 نوبت به هدف بعدی یعنی لامبورگینی گالاردو Super Leggera می رسد یکی از زیباترین و بهتر بگوییم آخرین تولید کمپانی لامبورگینی مدل تکامل یافته گالاردو Super Leggera است. می توان گفت در میان این 5 خودرو اسپرت تنها اتومبیلی که می تواند به جنگ با آخرین و بالاترین سوپر اسپرت دنیا برود لامبورگینی گالاردوست.
وقتی روی سخن به گالاردو می افتد یک پله از بقیه اتومبیل ها فاصله گرفته و قابلیت هایش افزایش پیدا می کند. لامبو توانسته با طراحی جذاب و مطالعات مهندسی فراوان به رویاهای کمپانی نزدیک تر شود.
گالاردو با تفاوت چشمگیری مانند قیمت، شتاب، قدرت و ... فاصله ای میان خود و دیگر دوستانش ایجاد کرده است. اما از بابت عملکرد این سوپر اسپرت در جاده ها و شرایط خاص و سرعت نهایی با بقیه چندان تفاوتی احساس نمی شود.

در پایان نوبت به قوی ترین سوپر اسپرت دنیا و گل سر سبد این مجلس می رسد و آن اتومبیلی نیست جز بوگاتی *وایرون با 987 اسب بخار در 6600 دور

"real power"
از فشردن بر پدال یک اتومبیل 987 اسبی چه لذتی می برید؟؟؟
برای تست کردن بوگاتی افراد سعی داشتند حتما تست سرعت را با این خودرو تجربه کنند راننده تست بوگاتی می گوید: "در ابتدا فکر می کردم چطور می توان سرعتی معادل 365 کیلومتر در ساعت را با یک خودرو تجربه کرد و این در صورتی بود که من تا به حال سرعتی بالاتر از 320 را تجربه نکرده بودم.
هنگامی که با وایرون به مرز 320 رسیدم احساس کردم هنوز می توان پدال را بیشتر فشرد، پس از عبور از سرعت 320 کیلو متر بر ساعت و رسیدن به 330 و پس از آن در کمترین زمان ممکن رسیدن به 365 کیلومتر متوجه شدم رسیدن به چنین سرعتی با وایرون خیلی آسان تر از آن است که فکر می کردم."
این 5 خودرو سوپر اسپرت در مسیری حدود 8000 کیلومتر با یکدیگر به جنگ و جدال پرداختند. همه از یک قماش اما یکی خیلی بزرگ و بقیه بزرگ بودند.
این اولین باری است که 5 خودروی سوپر اسپرت به این صورت در کنار هم قرار می گیرند و از هر جهت مقایسه می شوند.
در کل عملکرد در این سوپر اسپرت ها در شرایط خاص مانند پیچ جاده ها و ... تا حدودی با هم برابری می کردند و عمده تفاوت آنها بر سر قیمت، شتاب و ... بود.می توان نتیجه گرفت اگر شما یک اتومبیل سوپر اسپرت می خواهید می توانید از 000/100 دلار به بالا، نسبت به پول، موارد مصرف و علاقه شخصی خود یکی از آنها را تهیه کنید.
گفتنی است به علت داشتن جدولی کامل از مشخصات فنی، مشخصات این اتومبیل ها در داخل متن آورده نشده است.
بعلاوه اینکه این مقایسه توسط 5 نفر از متخصصان اتومبیل ترتیب داده شده بود و هیچ ارتباطی به کمپانی های سازنده آنها نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد