(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

GTA spano سوپر اسپرت اسپانیایی

5 سال پیش شرکت GTA تصمیم گرفت تا یکی از برترین سوپر اسپرت های جهان را تولید کند.اتومبیلی که از نظر دینامیکی و زیبایی با بهترین های جهان قابل مقایسه باشد.و نام اسپانیا را در این زمینه مطرح کند.

آقای اوچایا مدیر این شرکت خود در این زمینه 30 سال تجربه دارد و با بسیاری از تیمهای مسابقه ای همکاری داشته است و این بهانه ای بود برای بکار گیری پیشرفته ترین فنآوری ها در مواردی چون آئرودینامیک و موتور. تیراژ تولید 99 دستگاه نیز دلیلی بر منحصر به فرد بودن این اتومبیل است.

طراحی بدنه:

طراح این اتومبیل آقای سنتو پالاردو بدنه فیبر کربنی آن را طوری طراحی کرده است تا شبیه به هیچیک از سوپراسپرتهای موجود در بازار نباشد . یکی از جلوه های زیبای اسپانو نمای جانبی آن است یعنی جایی که درهای بدون قاب آن با زیبایی تمام به کانالهای هوا منتهی میشوند. این کانالها خود هوای مورد نیاز برای خنک شدن رادیاتور آب و روغن موتور ،رادیاتور روغن گیربکس و سیستم فرمان را تامین میکنند.

در قسمت عقب تمامی تلاش بر روی هدایت بهینه هوای اطراف و زیر اتومبیل متمرکز بوده است . چنانچه این قسمت کارکتر خاصی بدست آورده  و نیروی رو به پایین قابل توجهی ایجاد میکند .رینگهای 16و20 اینچی نیز در هنگام چرخش هوای زیر اتومبیل را مکیده و باعث ایجاد خلا در این قسمت میشوند تا چسبندگی وپایداری شاسی افزایش یابد.شاسی اسپانو نیز از فیبر کربن ساخته شده است.

طراحی کابین:

برای ورود به کابین باید دکمه روی در را فشار دهید چون اسپانو فاقد دستگیره است .پس از ورود به کابین بر روی صندلی های اسپرت و راحت آن قرار میگیرید که از فیبر کربن ساخته شده اند.هنوز از جزئییات کابین اسپانو اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی در ساخت آن چرم ،فیبر کربن،تیتانیوم و آلومینیوم بکار رفته و همچنین دارای یک سیستم نور پردازی منحصر به فرد است که با کمک لامپهای LED و صفحات کریستال مایع میزان تابش و رنگ نور را تغییر میدهد.یک دوربین مدار بسته جای  آئینه دید عقب را گرفته ودو عدد هم برای سهولت پارک تعبیه شده است.اسپانو دارای دو عدد محفظه بار ظرفیت 100و200 لیتر است که برای چنین اتومبیلی یک رکورد محسوب میشود.این محفظه ها فضای کافی برای بار و لوازم سفری دو نفر راتامین میکند.

قوای محرکه:

اسپانو به احتمال زیاد از یک موتور 10 سیلندر وایپر با حجم 8300 سی سی نیرو خواهد گرفت که توان و گشتاور آن پس از تقویت شدن به840 اسب بخار و920 نیوتون متر در6250 و550 دور افزایش یافته است.گیر بکس 7 سرعته و دستی نیز به وایپر تعلق دارد ولی ضرایب آن کوتاهتر شده تا شتاب گیری این اتومبیل 1350 کیلو گرمی بهبود یابد .شتاب 0تا100 کیلومتر اسپانو 3 ثانیه و حد اکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت است و برای نتوقف کردن آن هیچ راهی وجود نداشت  بجز توسل به دیسکهای سرامیکی 380 میلیمتری و گیره های آلومنیومی برمبو. 

عکس ضمیمه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد