X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

پدر موتورهای بنزینی

چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:24 ب.ظ

در سال 1864 ، اتو با اوگن لانگن آشنا شد.لانگن با تولید  صنعتی شکر آشنا بود و بیشتر تجهیزاتی را که تجارتش نیاز داشت خودش اختراع کرده بود .با این همه او به دببال ایده های جدید میگشت.

موتور اوتو جذابیت زیادی داشت و توانست توجه سرمایه داری مانند لانگن را به خود جلب کند .


اما لانگن متوجه شد که این موتور هنوز ناقص است اما قابلیت های زیادی داشت. و به همین علت تصمیم گرفت بر روی موتور اتو سرمایه گزاری کند .آنها با یکدیگر شرکت  ان ای اتووسی را تشکیل دادند.

لانکن هزینه های طرح را تامین میکرد و اتو امور تخصصی را بر عهده داشت.  شرکت شروع به کار بر روی بهبود موتور کرد و به زودی توانستند  کارخانه ای را را برای ساخت موتور راه بیندازند.

سه سال بعد توانستند موتور پیشرفته تری را بسازند این موتور شباهت زیادی به موتور لونووا یا نمونه های اولیه ساخته شده توسط اوتو داشت .وققتی این دو تصمیم به نمایش موتورجدید در نمایشگاه سال 67 پاریس گرفتند با شکست مواجه شدند داوران فرانسوی در وهله نخست موتور اتو را در مقایسه با موتورهای فرانسوی نا کار آمد دانستند.یکی از دوستان قدیمی لانگن که در میان داوران بود آنها را متقاعد ساخت که بامحاسبه میزان کا روی موتور رای بدهند. بعد از انجام چند تست روی موتورمشخص شد که موتور اوتو لانگن نصف موتورهای دیگر انرژی مصرف میکند و به همین دلیل

این موتور توانست مدال طلای نمایشگاه را ببرد.به مرور تقاضا برای موتور و خودرو افزایش یافت به همین علت این دو به جستجوی سرمایه بیشتری رفتند وبا لودویک آگوست روزن رانگ مهندس هامبورگی آشنا شدند.در سال 1869 شرکت آنها اوتو، لانگن ، روزن تغییر نام داد.و کارخانه آنها به حومه کولوین انتقال پیدا کرد. با پول وسرمایه های جدید تولید موتور در مقیاس جدید آغاز شد

و با افزایش تقاضا لانگن از برادرا نش که در کار شکر بودند دعوت به سرمایه گذاری کرد.سرمایه این برادران 13بار بیشتر از سرمایه ای بود که روزن به همراه آورده بود.وباعث شد که شرکت

درسال 72 به آنها بپیوندد و قرارداد بلند مدتی برای تامین نیروها باGasmotoren-FrabrikDeutz AG  آنها امضاء کند لانگن گودلبیب دایملر را که زمانی به عنوان تفنگندار بیش از آنکه مهندس شود آموزش دیده بوداستخدام کرد ..او تجارب زیادی از کار در کاخانه های سراسر اروپا داشت و لانگن بر این بود که او میتواند کارخانه جدید و بزرگتری را هدایت کن. دایملر مدیر تکنیکی کار خانه دویتس شدو با خود مهندس جوان و کار آموزش ویلهلم می باخ را همراه آورد طی ده سال آینده میباخ که خود یکی از معروفترین مهندسان سازنده موتور اتومبیل بود با پروژه اوتو همکاری کرد که پروژه توسعه موتور با احتراق داخلی برای استفاده وسائل نقلیه جاده ای شامل این همکاری میباشد 

موتور های چهار زمانه      

دویتس اولین سازنده موتور در سراسر دنیا شد .و مجوز طراحی موتور را در سراسر اروپا را صادر میکرد .در سال 1876 موتور جدید ساخته شد و موتور با احتراق داخلی شکل متفاوتی به خود گرفت اوتو به خوبی از محدودیت های موتوری که بر پایه طراحی های لونوار ساخته شده بود آگاه بود .این موتور ها بسیار پر سر وصدا بود و انرژی محدودی تولید میکرد اومی دانست که کار آمدی و قدرت در شرایطی بیشتر میشود که سوخت ترکیبی بهتر کنترل و فشرده شود .برای رسیدن به چنین هدفی باید یک پیستون برای هر محفظه احتراق در نظر گرفته میشد. و در نتیجه چرخه احتراق در چهار سیکل گسترش یافت.موتورهای چهار زمانه به این روش کار میکنند که اگر چهار سیلندر داشته باشیم در یک نیم دور میل لنگ یک سیلندر مرحله مکش ، یک سیلندر مرحله تراکم ، یک سیلندر مرحله احتراق و یک سیلندر مرحله تخله را انجام میدهد.طراحی جدید انتقادات زیادی را در جامعه مهندسان آلمان بر انگیخت .بیشتر مهندسان بر این باور بودند که هر        stroke باید انرژی جداگانه ای را تولید کند.همانند موتور بخار اما طراحی اوتو اگر فقط یکی از چهار          stroke   انرژی تولید میکرد نا کار آمد میشد .تغییر مهمتری که اوتو در طراحی داد   stratified charg                      بود.او با مشاهده تراکم خروج دود زا دودکش متوجه شد که میتوان با استفاده از یک سیلندر موتوری ساخت که روان تر وتمیزتر کار کند .هر چند که موتور چهار زمانه با استقبال خوبی مواجه شد اما ایده                  stratified charg                             همچنان مشکلات زیادی داشت .در این زمینه اوتو یک قرن از هم عصرانش جلوتر بود .موتور                  stratified charg          را شرکت هوندا در دهه 70میلادی وارد صنعت اتومبیل سازی کرد.موتور چهار زمانه به زودی با نام موتور اوتو شناخته شد و مفاهیم آن با عنوان چرخه اوتو آموزش داده میشد.درخواست برای موتور اوتو افزایش یافته و باعث شد که کارخانه دویتس به بالا ترین ظرفیت سرمایه گذاری برسد و بالا ترین جایگاه را در انقلاب صنعتی بدست بیاورد .دویتس توانست 8300 موتور را بین سالهای 76 تا 89 ( یعنی 11 موتور در هفته ) بفروشد در این سالها اوتو مشکلاتی بر سر امتیاز موتورش داشت که برخی مورخین علت آن را مخالفت دولت آلمان با شکل گیری سرمایه داری وثروتمندان انحصار طلب در صنعت آلمان

و پخش ثروت در جامعه میدانند .در سال 1882 دایملر و می باخ دویتس را ترک کردند تا کارخانه خودشان را بسازند.در سال 1889 آنها موتور اوتو را بر روی کالسکه نصب کرده و اولین اتومبیل دنیا را ساختند .اولین نمونه اتونبیل دایملر در سال 1890 فروخته شد اوتو در سال 1891 در کولوین در گذشت . شرکت او ولانگن سالها یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده موتور در سراسر دنیا بود     

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد