(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

تکنیک Heel And toe

تکنیک  Heel And toe

 

اگر جعبه دنده اتومبیل شما معمولی (غیر اتوماتیک و نیمه اتوماتیک) است استفاده از تکنیک Heel And toe برای تعویض دنده معکوس مفید خواهد بود. 

.  وقتی به پیچی

نزدیک میشود اولین کار این است که سرعت خود را کم کرده و داخل پیچ ماشین را کنترل میکنید و بعد از خروج از پیچ با تعویض دنده به 1 یا 2 دنده کمتر از آن دنده ای که قبل از ورود به پیچ داشته اید سرعت اتومبیل را افزایش میدهید. در داخل پیچ و در زمان کم کردن دنده ها چون پای خود را از روی پدال گاز برداشته اید دور موتور پائین خواهد آمد و ممکن است تا حداقل افت هم کرده باشد از آنجایی که سرعت نیز کم شده رسیدن به سرعت قبلی زمان بیشتری خواهد برد،. اگر بخواهیم مانع کم شدن دور موتور در هنگام تعویض دنده ها بشویم و پس از پیچ نیز دور موتور آماده دنده ای که میخواهیم بدهیم باشد از این تکنیک استفاده می نماییم.

آموزش تکنیک Heel And toe 

پس از ورود به پیچ وقتی دارید با پای راست ترمز میکنید با پای چپ کلاچ را گرفته و دنده معکوس بدهید ( پا روی کلاچ میماند) سپس با پاشنه و یا بغل پای راست

(به شکلی که پنجه پای راست روی ترمز بماند) پدال گاز را کمی فشار دهید تا دور موتور بالا برود و بتوان به راحتی سرعت گرفت و پا را از روی کلاچ بردارید، بدین ترتیب به نرمی و بدون ضربه دنده معکوس را اعمال کرده اید و دور موتور شما نیز افت نکرده است.

تمرین تکنیک Heel And Toe

نکته:
اگر پدال گاز و ترمز در سطح نزدیک به هم باشند انجام این تکنیک راحتتر خواهد بود.

صندلی باید تنظیم، و خود را راحت احساس کنید. برای تنظیم پدال میتوانید کیت پدال اسپورت خریداری و نصب کنید، همچنین کفشهای مورد استفاده نیز بسیار مهم هستند, با کفشهایی که کف بسیار کوچک و کم عرضی دارند نمیتوان این کار را انجام داد, کفشهای معمولی برای این کار مناسب تر هستند. این تکنیک نیاز به تمرین زیاد دارد و بهتر است با تمرین از دنده های 1 و 2 شروع کنید و بعد به دنده های بالاتر بروید. به خاطر داشته باشید که تمرین این تکنیک را حتما در پیست انجام بدهید.

 توجه:
اجرای این تکنیک باعث فشار روی ترمز و سیستم کلاچ میشه و ترمزها زود داغ میکنن. تو Heel & toe یک خاصیت خوب دیگه هم هست و اون اینه که دور موتور بالا میره و در نتیجه خلا بوستر ترمز بهتر جواب میده و ترمز ها بهتر عمل میکنن.

از آنجایی که این روش بیشتر در پیست موثرتر است بیشتر در پیستها استفاده میشود و در رالی اگر میزان تراکم موتور کم باشد موثر نبوده و مورد استفاده نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد