(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

برخی ازخودروهای برتر دنیا درسال۲۰۰۸

VOLVO  S60 

خودروساز سوئدی ولوو که پیش تر به ساخت خودروهای اقتصادی و با دوام شهرت در نمایشگاه 2009 دیترویت خودروی کانسپت S60 را به نمایش گذاشت . این طراحی جدید نشان داد که خودروهای ولوو جعبه هایی روی 4 چرخ نخواهند بود . مهمترین فرق ظاهری این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات ولوو افزوده شدن پیچیدگی طراحی آن است و دیگر از طراحی ساده خبری نیست .

از نظر ایمنی این خودرو در رده بهترینها قرار دارد و به صورت استانداد دارای سیستمهای ایمنی روز از جمله ABS+EBD  و ESP می باشد که به کمک تایرهای 19 اینچی ترمز گیری عالی را در بر دارد و این خودرو به صورت استاندارد مجهز به 8 کیسه هوا می باشد .

همچنین این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1800 سی سی بهره می برد که این پیشرانه توربو دیزل در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می کند . 

 

عکسهای ضمیمه                                          ۱-۲ 

 

جاگوار CX-F

جاگوار CX-F یکی از نمونه های برتر در نمایشگاه2009 دیترویت بود . این خودرو پیش از رونمایی در دیترویت توانست جایزه خودرو نویسان مطبوعات دربریتانیا را به خود اختصاص دهد. این خودرو مدل بهینه سازی شده جاگوار XF است. بنابر اطلاعات ارائه شده در نمایشگاه این خودرو به مرحله تولید بسیار نزدیک است و از سال 2010 تولید آن آغاز می شود.

عمده تحول ایجاد شده در بخش داخلی آن به خوبی نمایان است داشبورد و جلو فرمان جدید همراه با فرمان یک تکه و شکل جدید کنسول که با XF کاملا متفاوت است از عمده تغییرات است .

در نمای بیرونی هم خبری از طراحی کلاسیک جگوار خبری نیست  طراحی این خودرو با آن  که سدان است ولی شباهت زیادی به یک کوپه دارد .

همچنین این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلنر V  شکل بهره می برد که می تواند 420 اسب بخار نیرو تولید نماید همچنین از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیز بهره می برد که این خودرو سدان لوکس را کاملا وحشی نشان می دهد که میتواند به راحتی به سرعت خیره کننده 289 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند . 

عکسهای ضمیمه                                                ۱-۲ 

 

((C3 ((Pluriel Charleston

خودروی جدید سیتروئن شبیه و شاید به عبارت بهتر نسل جدید مدل 2cv6  سال 1981 این شرکت است بدنه این خودرو به صورت دو رنگ (ترکیبی از قرمز و مشکی ) عرضه می شود که از خودروهای دهه 1930 میلادی الگو برداری شده است . بر خلاف مدل 2cv6 , صندلی های c3 از چرم مشکی و فضای داخلی از پلاستیک تیره و قطعات کرومی فراوان تشکیل شده است.

این خودرو مانند خودروهای مدرن امروزی به سیستم ترمز ABS+EBD می باشد و سیستم کنترل پایداری خودرو ESP در صورت سفارش بر روی این خودرو قابل نصب می باشد . این خودرو دارای ایمنی از NCAP بوده و همچنین به صورت استاندارد دارای 4 عدد ایربگ (کیسه هوا) می باشد .

C3 در سه مدل ویژه و کانورتیبل و پیک آپ درنمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد ودر اوایل و اواسط سال 2009 میلادی به خریداران تحویل داده خواهد شد .

عکسهای ضمیمه                                         ۱-۲ 

 

Chevrolet - T-B 

این SUV جدید  شورلت با موتور  6 سیلندر V شکل به بازار می آید . این شورلت سرکش  با موتور 2/4 لیتری اش میتواند قدرت  عالی  285 اسب بخار را  در 6000 دور در دقیقه تولید کند.

شتاب 0 تا 100 این هیولا فقط 5/7 ثانیه میباشد و سرعت نهایی آن 205 کیلومتر در ساعت است . از لحاظ مصرف هم می توان این شورلت را با مصرف 14 لیتر در 100 کیلومتر را در سطح خوب  قرار داد که برای یک خودروی آمریکایی خوب می باشد. همچنین جعبه دنده این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک است .

طول این خودرو 5 هزار و 10 میلی متر  و عرض آن 1 هزار و85 میلی متر و ارتفاعش 1 هزار و 859 میلی متر می باشد . این شورلت سرکش آمریکایی  با چرخهای 22 اینچی تنها 250 میلی متر از زمین فاصله دارد .

مشخصات ظاهری و فنی  این خودرو تمام مشخصه های یک  خودرو SUV  خانوادگی و اسپورت و بیابان نورد آمریکایی را دارا می باشد . قیمت این خودرو به 27 هزار دلار می رسد که معادل 25 میلیون 110 هزار تومان می باشد . 

عکسهای ضمیمه                                            ۱-۲ 

 

لندروور LR3

مدت ها گذشت تا مدل دیسکاوری جای خود را در میان SUV سواران باز کند . حالا که این اتفاق افتاده در خواست ها برای تولید جدید امان شرکت لندروور را برید  .LR3  یا همان دیسکاوری جدید نیز به بازار خواهد آمد .

خودرویی که با رنجروور مدل Disco  مقایسه می شود . دیسکاوری جدید 8/2 لیتر حجم موتور دارد و V6(شش سیلندر) آرایش یافته است .قدرت موتور این هیولا به 288 اسب بخار و گشتاورش معادل 324 پوند بر فوت می باشد . وزن این خودروی SUV در حالت کلی 3230 کیلوگرم است . و حداگکثر سرعتی را که با این غول می توان پیمود 190 کیلو متر بر ساعت است و شتاب این خودرو با توجه به وزن زیاد آن عالی است و شما می توانید در عرض 7/10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسید .

طراحی بی نظیر و زیبای این خودرو یکی دیگر از دلایل خرید SUV  سواران می باشد که این خودرو را از بقیه رقبا برتر کرده صندوق عقب این خودرو در حالت عادی گنجایش 500 لیتر بار دارد که در نوع خود بی نظیر می باشد . این خودرو به 8 کیسه هوا مجهز می باشد تا امنیت خوبی را برای  راننده و سرنشینان به ارمغان بیاورد . 

عکسهای ضمیمه                                               ۱-۲ 

 

اسپایکر LM 85

شرکت اسپایکر که در آمستردام قرار دارد نمونه ای از مدل مسابقاتی لومان خود را برای تردد در شهر آماده و مورد بازنگری و تیونینگ مجدد قرار داده است . این مدل اختصاصی که LM85  نام دارد در تعداد محدود 24 دستگاه ساخته و تحویل خریداران می شود .

خودروی C8  لاویولتLM85  که موتور وسط است تنها دو صندلی داشته و قدرت 400 اسب بخاری آن که از موتور 4.2 لیتری  و 8 سیلندری بیرون می آید تنها دلیل خریداران برای خرید این ویرانگر زیبا نیست .

 خریداران این خودرو از طرف شرکت برای دیدن مسابقات لومان 2009  فرانسه دعوت می شوند و هزینه کل این دعوت به عهده شرکت اسپایکر می باشد .

همچنین این خودرو از گیربکس گترگ 6 دنده دستی بهره می برد و قدرت 400 اسب بخاری به چرخهای عقب منتقل می شود که از از طریق دیفرانسیل LSD ساخت شرکت کسلر  به زمین منتقل می شود . وظیفه نگه داشتن آن نیز به عهده سیستم ترمز ساخت AP Racing است که از کالیپر هایی با 6 پیستون بهره می برد . 

عکسهای ضمیمه                                          ۱-۲ 

 

آستون مارتین One – 77

آستون مارتین اولین عکسهای رسمی را از آخرین محصول خود یعنی  One-77  که برای اولین بار در آگوست امسال معرفی شده بود منتشر کرد.

با توجه به آنچه در تیزر تبلیغاتی مشخص است One-77   نهایت بیان از یک آستون مارتین را با ترکیبی از تکنولوژی های مدرن و طراحی فوق العاده دور هم آورده تا یکی از جذاب ترین خودروهای جهان را شکل دهد.

پیشرانه مورد استفاده در این ابر خودرو از نوع 12 سیلندر خورجینی به حجم 7.3 لیتر است که بیشترین قدرت 700 اسب بخار تولید می کند و با چنین نیروی عظیمی مجوز دست یابی به حداکثر سرعت 360 کیلومتر در ساعت را در اختیار دارد .

بدنه مونوکوک آستون مارتین One-77   بر پایه فیبر کربن ساخته شده و دارای بهترین ضریب آیرو دینامیک ممکن (با توجه به تست های انجام شده در تونل باد) است .

همانطور که از اسم این خودرو بر می آید تنها 77 دستگاه از این خودروی زیبا ساخته خواهد شد و انتظار می رود که از سه ماهه چهارم سال 2009 میلادی تحویل خریداران شود .

 عکسهای ضمیمه                                    ۱-۲ 

 

پونتیاک G3

پونتیاک نیز خود را از قافله رو نمایی ها عقب نینداخت . این کوچک آمریکایی که با مصرف هر گالن یا 5/4 لیتر بنزین می تواند بیشتر از 48 کیلومتر حرکت کند قبلا در کانادا جواب خود را پس داده است .

پیشرانه این خودروی 5 در زیبا دقیقا 2362 سی سی حجم دارد . با این حجم اندک می تواند 158 اسب بخار نیرو را در 6000 دور در دقیقه تولید کند و به گشتاور 162 پوند بر فوتی در دور موتور 4000 هم برسد . شرکت مادر یعنی جنرال موتورز فروش مناسب این خودرو را در استرالیا تضمین کرده است .

پونتیاک جدید با وزن 1142 کیلو گرمی اش برای هر 4 چرخ از سیستم ترمز ABS + EBD   استفاده می کند .  

عکسهای ضمیمه                                      ۱-۲ 

 

هوندا City

همانطور که از نام این خودرو بر می آید هدف هوندا فقط برای مصارف شهری می باشد .

از لحاظ فنی این خودرو قابلیت های هوندا Jazz  را به ارث برده  است . پیشرانه 4/1 لیتری ای خودرو با افزایش 12 اسب بخاری به 80 اسب بخار رسیده است . تمام سعی هوندا بر این بوده است که ظاهر و باطن این خودرو کاملا مطابق نیازهای شهری باشد.

این شرکت در حالی مدل سدان City  را راهی بازار می کندکه هنوز هم مدل هاچبک این خودرو فروش خوبی دارد .

 نهایت سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است که این سرعت عجیب را وزن کم 1119 کیلو گرمی آن براورده کرده است .

هوندای جدید با باک 42 لیتری اش مجهز به سامانه ACE  با مهندسی پیشرفته سازگاری با محیط زیست است .

ABS+ABD  و ESP  را به تمام امکانات این خودرو اضافه کنید تا ببینید با چه خودروی ایمن و مطمئنی روبرو هستید .

حتما از راندن این خودرو برای مصارف شهری نهایت لذت را خواهید برد . 

عکسهای ضمیمه                                   ۱-۲ 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد