(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

تقویت بی ام و m5

شاید هیچ اتومبیلی مانند بی ام و به این اندازه مورد توجه کمپانی های تیونینگ نبوده است. و علت آن چیزی نیست جز کیفیت ساخت و طراحی فوق العاده بالای اتومبیل های این کمپانی. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سریعترین اتومبیل جهان براساس بی ام و معروف m5 ساخته شده است. خوب اگر موافق هستید به سراغ بی ام و جی پاور که تیونینگ شده بی ام و m5 است برویم.

بسیاری از مردم وقتی یک بی ام و که در نام آن حرف m وجود دارد می بینند ضربان قلبشان بالا می رود. همانطور که می دانید حرف m نشاندهنده یک اتومبیل اسپرت استاندارد ساخت کمپانی بی ام و است. بی ام و m5 یک اتومبیل اسپرت سالن است که هر چه راننده نیاز دارد در آن یافت می شود. که از آن جمله می توان به داخل لوکس و زیبا، ضریب ایمنی بسیار بالا، طراحی شگفت انگیز و یک موتور با شهرت جهانی اشاره کرد. طراحی چنین اتومبیلی در این کلاس توسط مهندسان  باواریا انجام گرفته است. بدون شک بی ام و m5 یک اتومبیل لوکس اسپرت است. موتور 10 سیلندر 7 شکل (خورجینی) آن 5لیتر حجم دارد. این موتور که موتور برتر جهان در سال 2006 میلادی شناخته شد، توانی معادل 507 اسب بخار در دور 7750rpm تولید می کند.

آنچه در مورد این موتور بسیار ارزشمند است بیشترین گشتاور تولیدی آن است که در دور 6100rpm به 520 نیوتن متر می رسد.  موتور مزبور این اتومبیل سنگین را در مدت 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

تقویت توان بوسیله کمپانی G power

همانطور که از نام این کمپانی (G power) مشخص است بهینه سازی ها بیشتر بر روی موتور انجام شده تا طراحی بدنه. با توجه به قابلیت های بالای این اتومبیل کمپانی جی پاور نام این پروژه را «Hurricane» به معنای طوفان گذارده است. 

 

تمامی اجزای بدنه با قطعات ساخته شده از فیبر کربن جایگزین شده اند. که به مراتب از قطعات استاندارد سبکتر هستند. سپر جلو تعویض شده و ورودی های هوا بزرگتر شده است و دو اسپویلر در دو طرف اتومبیل نصب شده است حقیقت این است که جی پاور بیشتر سعی کرده اتومبیل را به یک وسیله اسپرت لوکس تبدیل کند تا به یک خودروی لوکس نمایشی.

سپر عقب هم به گونه ای بهینه سازی و تعویض شده تا کاهش فشار هوا در زیر اتومبیل را بهبود بخشد. اگزوزها در دو طرف سپر عقب کمی حالت مخفی دارند. بهینه سازی های بیرون اتومبیل با رنگ آمیزی سقف و کاپوت (که کمی تیره تر از کل بدنه است) پایان می یابد. 

 

موتور m5 ما با دو کمپرسور هوا تقویت شده و توان موتور به 730 اسب بخار در 8200rpm و گشتاور آن به 700 نیوتن متر در دور 7200rpm رسیده است. با چنین قدرتی باید مراقب آسفالت خیابان باشید!

این مقادیر واقعاً شگفت انگیز هستند و می توانند این اتومبیل 2 تنی را ظرف مدت 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسانند. و بدون سیستم محدود کننده سرعت (که در آلمان روی خودروها نصب می شود و با برداشتن آن گارانتی خودرو حذف می شود.) می تواند به سرعت 340 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

توان 730 اسب بخار و این سرعت بالا احتیاج به یک سیستم تعلیق و فنر بندی متناسب نیاز دارد. بنابراین برای این m5 به تعداد 9 نوع مختلف سیستم تعلیق در نظر گرفته شده است که به انتخاب مشتری نصب می شود.  

برای اتومبیلی با چنین شتاب و سرعتی باید سیستم ترمز مطمئنی داشته باشید. بنابراین دیسک های ترمز بزرگتر که بر روی آن 6 پیستون قدرتمند قرار دارند وجود دارد تعبیه شده است، تا این غول آهنی را متوقف کند.

جالب است بدانید این بی ام و توانست در تاریخ 31 ژانویه 2008 در پیست پاپنبورگ به سرعت 360 کیلومتر درساعت دست پیدا کند و عنوان سریعترین بی ام و جهان را به خود اختصاص دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد