(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

9ff GT9 سریعتر از ویرون

برای سالیان متمادی متمادی حد اکثر سرعت 386 کیلومتر بر ساعت که در سال1998 و توسط اتومبیل مکلارن F1 ثبت شده بود به عنوان رکورد جهانی حد اکثر سرعت شناخته میشد.تا اینکه بوگاتی ویرون موفق به عبور از مرز سرعت400 کیلومتر بر ساعت شد. پس از آن تیونر ها وخودرو سازان زیادی سعی کردند تا خود را به ویرون برسانند و حتی از آن جلو بزنند که یکی از آنها شرکت آلمانی 9ff بود.

اتومبیل GT9 با حد اکثر سرعت اعجاب انگیز 410 کیلومتر بر ساعت در نمایشگاه Essen سال 2007 

به نمایش در آمد ولی متاسفانه تا امروز  هنوز هیچ تست رسمی در مورد آن انجام نشده است. 

همانند بسیاری از محصولات 9ff این اتومبیل نیز بر مبنای پورشه مدل GT3 911 ساخته شده است  و برای نیل به هدف سریعترین بودن تغیرات فراوانی بر روی آن صورت گرفته است.برای کاهش وزن کلی و همچنین جای دادن محور ها و لاستیکهای جدید تمامی قطعات فلزی بدنه با قطعات سبک وزن وجدید از جنس فیبر کربن تعویض شده اند.موتور 6 سیلندر پورشه باکستر  

تا 4 لیتر افزایش حجم پیدا کرده و توسط دو دستگاه توربو چارجر سفارشی هوا رسانی میشود. 

این موتور در7850و5970 دور در دقیقه 987 اسب قدرت و 965 نیوتون متر گشتاور تولید میکند .و برای درک ظرافت بکار رفته در ساخت آن کافی است بگوئیم که منیفولد ورودی آن در قسمت داخل با ورق طلا روکش شده تا هوای ورودی موتور خنک باقی بماند.جابجایی موتور باعث شده تا فاصله محورها 30 سانتیمتر افزایش پیدا کند.که این امر چنان هم خالی از لطف هم نیست چون افزایش فاصله محورها به نوبه خود باعث افزایش پایداری در سرعتهای بالا میشود. 

استفاده از مواد مصنوعی وزن اتومبیل را تا 1326 کیلو گرم کاهش داده است که 70 کیلو گرم کمتر از GT3 911 است .GT9 برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به 17.6 ثانیه زمان نیاز دارد که 0.6 ثانیه سریعتر از ویرون و بسیار بهتر از رکورد مکلارن است. برای متوقف کردن این هیولا تنها 4 عدد دیسک ترمز سرامیکی و سیستم ABS در اختیار شما قرار دارد و از سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری خبری نیست. مطابق برنامه قرار است 20 دستگاه GT9 

تولید شود و مشتریان میتوانند رنگ بدنه- تودوزی -سیستم صوتی -سیستم ناوبری و بسیاری از امکانات موجود را بنا بر میل خود سفارش دهند. 

             

                       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد