(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

فراری GTO599 سریع ترین فراری خیابانی تاریح

این اتومبیل مسیر کامل پیست فیورانو را در مدت1 دقیقه و24 ثانیه طی کرد که یک رکورد جدید و قابل توجه است .

موتور وگیر بکس این مدل با موتور XX یکسان است  وتنها تغییرات اندکی در آن اعمال شده تا قابل استفاده در خیابانها باشد و صدای آن باعث پاره شدن پرده گوش رهگذران نشود.موتور 12 سیلنر فراری باحجم دقیق 5999 سیسی در 8250 دور 670 اسب بخار قدرت و در 6500 دور 620 نیوتون متر گشتاور تولید میکند ورفتار آن بر خلاف موتور XX کاملا آرام و کنترل شده است.این موتور به یک میل لنگ جدید ,منیفولد ورودی اسپرت,سیستم 6 به1 ,کامپیوتر جدید و ده ها مورد دیگر مجهز است .و گیر بکس آن کماکان رکورد 60 هزارم ثانیه برای تعویض دنده ها را ثبت میکند.

دینامیک:

سریعترین اتومبیل خیابانی فراری علاوه بر فنرهای اسپرت و میله موجگیر سفت در محور عقب از آخرین فن آوری روز در زمینه شاسی الکترونیک بهره میبرد.سیستم تعلیق مغناطیسی یا SCM2 ,سیستم کنترل دینامیک یا VDC وسیستم کنترل کشش مرتبا با یکدیگر در ارتباط بوده و هر یک به نحوی پایداری و هندلینگ اتومبیل را ارتقاع میدهند.

مهندسان فراری همچنین با استفاده از مواد مصنوعی یا آلیاژهای پیشرفته  درقسمت هایی چون بدنه  ,گیر بکس و سیستم اگزوز وزن 599 را تا 1495 کیلو گرم کاهش داده اند.که با این حساب نسبت وزن به نیروی محرکه اتومبیل به2.23 کیلو گرم به ازای هر اسب بخار میرسد.کاهش وزن در کنار افزایش قدرت مهمترین فاکتور برای تولید چنین اتومبیلی است.

آئرودینامیک:

بهبود ضریب آئرودینامیک وافزایش نیروی رو به پایین بدون افزایش مقاومت بدنه یکی از عبده های طراحان این اتومبیل و هنری است  که از شرکت در رغابتهای فرمول وان سرچشمه میگیرد.GTO در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت از 144 کیلو گرم نیروی روبه پائین بهره مند میشود ولی فلپ ها و شکافهای سپر وبدنه طوری طراحی شده اند تا دیسکهای ترمز ,رادیاتور آب و روغن و همچنین خود موتور از جریان هوا بی نسیب نمانند.

رینگ ,لاستیک و ترمز:

رینگهای این مدل دارای قطر 20 و پهنای 9.5 و11.5 اینچ و لاستیکها ی آن دارای پهنای 285 و315 ودیواره 30و 35 میلیمتر هستند.دیسکهای ترمز سرامیکی فراری  مسافت لازم برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر را به 32.5 متر کاهش داده اند که واقعا فوق العاده است. این دیسکها 50 درصد سبکتر از دیسکهای چدنی بوده واز آنجایی که ظرفیت گرمایی آنها بیشتر از دیسکهای معمولی است امکان استفاده از سیستم ABS  جدید با نوسان بیشتر را فراهم میآورد.

اینترفیس مخصوص فراری :

اینتر فیس عبارت است از وسیله یا سیستمی که انسان و ماشین را به یکدیگر مرتبط میسازد .در فراری GTO599 تمامی اجزای ارتباطی کابین از جمله دسته دنده,کنسول ,پدالهای پشت فرمان,سوئیچها و خود غربالک فرمان طوری طراحی شده اند تا ارتباط راننده با ماشین را تسهیل کنند.

یک کامپیوتر مسابقه ای نیز رکوردها و اطلاعات ضروری را از طریق یک صفحه  نمایش زیبا در اختیار راننده قرار میدهد.

فراری GTO99 دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر 3.35 ثانیه و حداکثر سرعت 335 کیلومتر بر ساعت میباشدوبزودی در نماییندگیهای شرکت فراریبا قیمتی معادل ۴۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید. 

    

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد