(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

معرفی هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۰

آسان موتور ، جنسیس کوپه را به ایران می آورد :
مدتی قبل مطلع شدیم که شرکت آسان موتور قصد دارد پس از عرضه محصولات جدیدش وراکروز و i30 واردات هیوندای جنسیس کوپه در نوع 3.8 لیتری را نیز در برنامه خود بگنجاند. در ادامه مطلب به بررسی مشخصات فنی ، امکانات و آپشن های این خودرو خواهیم پرداخت :

 روح شتاب در طراحی جنسیس کوپه :
از نمایشگاه لس آنجلس که مدل مفهومی جنسیس در آن معرفی شده تا عرضه مدل اصلی این خودرو ، تغییر محسوسی مشاهد نمی شود . سرپرست تیم طراحی جنسیس کوپه می گوید : پروژه ی طراحی جنسیس کوپه شامل طراحی یک خودرو با کارآیی خالص و خلق خودرویی مشابه تصور علاقه مندان یک خودرو کوپه اسپرت بود.  

سرپرست این تیم طراحی همچنین معتقد است از هر زاویه ای که به جنسیس کوپه بنگرید حس پرخاشگری را در طراحی آن خواهید دید و از همین رو تیم طراحی به هدف خود رسیده است . جنسیس کوپه تنها حاصل یک خودرو مفهومی نیست ، بلکه در طراحی آن المان های طراحی کانسپت های متعدد هیوندای لحاظ شده اند . خمیدگی ها قدرتمند ، خط کمر مواج و خطوط Z مانند نمای جانبی که از کانسپت های HCD9 Talus و HCD8 sport coupe به عاریه گرفته شده اند . عمق فرورفتگی کنار درب و عرض آن نیز به گونه ای بزرگ در نظر کرفته شده تا خاصیت پرخاشگری خودرو را دو چندان کند . 

طراحی داخلی ، ترکیبی از تجهیزات آنالوگ، دیجیتال و روحیه اسپرت :
پروژه طراحی یک خودرو بر اساس آنچه اسپرت سواران می خواهند علاوه بر نمای بیرونی در داخل جنسیس کوپه نیز مد نظر بوده است . کنسول خودرو به رنگ تیره است و کنسول وسط به رنگ نقره ای طراحی شده است . 4 دریچه ورودی هوا نیز برای سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده اند. در بالاترین نقطه کنسول وسط خودرو صفحه نمایشی وجود دارد که دمای بیرون و وضعیت سیستم صوتی خودرو را نمایش می دهد . سرعت سنج و دور سنج موتور به صورت آنالوگ که به صورت خاصی چیده شده اند راننده را به بالا بردن عقربه هایشان تشویق می کنند و روحیه یاسپرت اتاق را دو چندان کرده اند . رنگ آبی خاصی که به عنوان امضای هیوندای شناخته می شود نیز در طراحی داخلی خودرو مد نظر بوده است .  

        

روکش صندلی ها در مدل های GS و Gt به رنگ مشکی هستند و برای مدل GT روکش های چرم مشکی و قهوه ای که با تو دری ها هماهنگی دارند نیز در نظر گرفته شده . برای مدل SE این خودرو نیز برای روکش های قرمز چرم مشکی در نظر گرفته شده است.
صندلی های جلو به صورت چند تکه راحتی مورد نیاز یک اسپرت سوار را فراهم می کنند و به گرم کن مجهز هستند ، راننده با تکیه بر این صندلی ها می تواند با بهره گیری از سیستم صوتی اینفینیتی جنسیس کوپه و همچنین کارآیی راحت کلید استارت خودرو و دیگر ادوات تعبیه شده در اتاق راحت جنسیس کوپه تمامی حواس خود را روی نمایشگر های بزرگ سرعت و دور موتور مترکز کند و از توانایی های فنی جنسیس کوپه لذت ببرد . 

پمپاژ 306 اسب بخار قدرت در رگهای جنسیس کوپه :
با استفاده از سیستم قوای محرکه عقب تقسیم وزن در جنسیس کوپه به صورت 55:45 است که در تعادل و همچنین شتاب گیری های خودرو کمک بسزایی انجام می دهد . همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شد ، برای این خودرو تنها دو پیشرانه 2 لیتری توربو و 3.8 لیتری V6 در نظر گرفته شده است که در این قسمت به تحلیل و معرفی بخش های فنی این خودرو خواهیم پرداخت : 

پیشرانه 3.8 لیتری V6 :
این موتور از نوع لامبدا و با تکنولوژی DOHC و اختصاصی کمپانی هیوندای است که از 6 سیلندر با آرایش V شکل بهره می برد . پیشرانه V6 3.8 لیتری جنسیس کوپه توانایی تولید حداکثر قدرت 306 اسب بخار قدرت و 356 نیوتون متر گشتاور را دارد. این موتور جنسیس کوپه را در عرض 6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند . پیشرانه V6 جنسیس کوپه همچنین به تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ ها CVVT در قسمت ورودی و یک سیستم متغیر ورودی به سیلندر ها VIS مجهز است که در تنفس بهتر موتور در دور های پایین و بالا کمک می کند . تنفس بهتر موتور در افزایش کارآیی خودرو و حس قدرت راننده پشت فرمان تاثیر به سزایی خواهد داشت و علاوه بر این موضوع مصرف سوخ ترا نیز به حداقل میزان ممکن میرساند .در این موتور از بدنه و سر سیلندر آلومینیومی استفاده شده تا هم وزن کمتری داشته باشد و همچنین حرارت زیادی را به در موتور نگه ندارد و حرارت مجموعه فنی زیر کاپوت را تنظیم کند . از این پیشرانه در مدل GT استفاده شده است. 

پیشرانه 2 لیتری توربو :
پیشرانه 4 سیلندر خنک شونده با آرایش خطی و مجهز به توربو چارجر نیز دیگر قلب تپنده در سینه جنسیس کوپه است که روی مدل های GS و SE قرا میگیرد . این پیشرانه نیز از سیستم CVVT بهره می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت 212 اسب بخار و حداکثر گشتاور 294 نیوتون متر را دارد . 

لازم به ذکر است که موتور 3.8 لیتری و مدل GT برای واردات به ایران برنامه ریزی شده اند .
سیستم کاهش لغزش Torsen در جنسیس کوپه با توزیع گشتاور بیش تر روی چرخ های عقب رانندگی لذت بخشی را برای اسپرت سواران به همراه خواهد آورد و همچنین در کنترل و محدود کردن لغزش چرخ های نیز عمل می کند .
نوع ترمز این خودرو از نوع Brembo است و سیستم تعلیق آن نیز از نوع تطبیق پذیر با شرایط خاص جاده است که از بازی کردن بیش از حد خودرو در مسیر های هموار جلوگیری می کند با سیستمی هوشمند تعادل خودرو را همواره ثابت نگاه می دارد و در عین حال با استفاده ز سیستم تعلیق 5 تکه در عقب قدرت مانور پذیری را چندین برابر می کند .
یک گیربکس 6 دنده دستی بر روی هر دو نوع 2 لیتری توبو و 3.8 V6 قابل نصب است ، علاوه بر این گیربکس یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک مجهز به تکنولوژی Shiftronic و یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز به SHiftronic نیز به عنوان آپشن به ترتیب برای مدل 2 لیتری توربو و 3.8 لیتری در دسترس است . 

تجهیزات و امکانات رفاهی :
جنسیس کوپه در زمینه امکانات امنیتی از تجهیزات همچون سیستم کنترل پایداری ESC ، سیستم کنترل کشش ، ABS ، EBD ، ترمز کمکی BA ، کیسه های هوای جلو و جانبی برای سرنشینان جلو و کیسه های هوای پرده ای ،سیستم کنترل باد لاستیک ها ، سنسور های عقب و سیست مضد سرقت با امکان ورود بدون کلید بهره می برد .
شیشه ها ، قفل ها و آینه ها به صورت برقی تنظیم می شوند ، چراغ های زنون جلو با قابلیت تنظیم و اتوماتیک هستند و علاوه بر آن ها چراغ های مه شکن در جلو خودرو نصب شده است . یک سان روف که به صورت برقی باز و بسته می شود نیز در طراحی خارجی خودرو ایفای نقش می کند .
علاوه بر امکانات و آپشن های بالا می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد :
تنظیم صندلی راننده به صورت برقی و سیستم گرم شونده برای سرنشینان جلو ، دور فرمان و سر دنده چرم ، کامپیوتر سفری ، کنترل اتوماتیک دما ، صندلی های عقب تا شونده و یکپارچه شدن با صندوق بار ، سیستم صوتی 360 وات اینفینیتی مجز به سابووفر و آمپلی فایر ، وروردی ipod و USB ، رادیو ماهواره ای ، رکاب های آلومینیومی

جنسیس کوپه ، یک کره ای بی رقیب :
جنسیس کوپه از ابتدای ورود به بازار با اینفینیتی G37 و BMW E46 M3 در رقابت است . با این حال این خودرو از G37 سبک تر است و از یک شاسی به مراتب محکم تر از BMW E46 M3 بهره می برد. وب سایت Edmunds.com نیز مدتی قبل در مقایسه ای بین این خودرو و G37 گفته بود که جنسیس کوپه در تمامی بخش ها نسبت به G37 برتری دارد و توانسته تکنولوژی ژاپنی ها را مغلوب کند . انجمن دارندگان اینفینیتی G37 نیز در مطلبی اذعان کرده اند که پرداخت اضافه قیمت 10 هزار دلاری نسبت به جنسیس کوپه به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و جنسیس کوپه می تواند انتخاب اقتصادی مناسب تری باشد . وب سایت The Truth About Cars نیز در گزارشی مقایسه ای(با کمی اغراق) بین این خودرو و BMW E46 M# با تمجید از فرمان پذیری و قدرت مانور بالای جنسیس کوپه اعلام کرده بود که این خودرو احساس سواری بر پورشه را به راننده القا می کند و بهتر است M3 درس هایی از جنسیس کوپه در زمینه قدرت مانور بیاموزد.

هیوندای قیمت پایه مدل 2 لیتری توربو را 22 هزار دلار برآورد کرده و مدل در نظر گرفته شده برای ایران 3.8 لیتری V6 است و هنوز امکانات استاندارد مدل در نظر گرفته شده برای ایران اعلام نشده اند ، از این رو می توان قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان را برای این جنگجوی کره ای پیش بینی کرد . هیوندای جنسیس کوپه در آینده ای نزدیک جایگزین هیوندای کوپه در ایران خواهد شد و تعریفی جدید از یک کوپه اسپرت استثنایی را ارئه خواهد کرد . 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد