(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

خودرو هیبریدی

قیمت بالای سوخت در کنار تلاشها برای کاهش آلودگی محیط زیست باعث شده تا در چند سال اخیر تحقیقات وتوسعه خودروهای هیبریدی که با استفاده از برق و بنزین کار میکنند شتاب بیشتری بگیرد.تویوتا یکی از پیشتازان عرصه تولید خودروهای هیبریدی در جهان است . اگرچه

هنوز خودروهای هیبریدی جای خود را به خوبی باز نکرده اند اما با روند افزایش قیمت بنزین سر انجام روزی خواهد رسید که آنها هم به وفور در سطح خیابانها دیده خواهند شد.

در اینجا قصد داریم تا به برسی مهمترین اجزاء یک خودرو هیبریدی بپردازیم

باتری لیتیومی۵۰۰ ولت:این باتری انرژی لازم برای به حرکت در آوردن الکترو موتور را تامین میکند

کلکتورهای انتقال برق و فیوز: این قسمت علاوه بر انتقال برق به هر دلیلی اگر موتور خاموش شود یا وایر انتقال انرژی قطع شود برق ۵۰۰ ولت را قطع میکند.

خازن: برای تامین برق جهنده

الکترو موتور :این موتور برقی در واقع مهمترین وجه افتراق خودروی هیبریدی با خودروی بنزینی است.در این موتور نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن خودرو تولید میشود.

موتور بنزینی:این موتور در واقع یک موتور کوچک شبیه موتور های درون سوز معمولی است که برق مورد نیاز برای ذخیره در باتری و به کار انداختن الکتروموتور را تامین میکند.

در خودرو های هیبریدی به دلیل سنگینتر بودن جلوی خودرو از سیستم تعلیق و فنر بندی قوی تری استفاده میشود که معمولا مجموعه ای از فنر لول و کمکهای گازی تقویت شده هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد