X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

رانندگی در زمستان

شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:55 ب.ظ

رانندگی با اتومبیل های دیفرانسیل جلو و اتومبیل های دیفرانسیل عقب و اتومبیل هایی که دو دیفرانسیل فعال دارند در برف کاملا متفاوت است

مطمئن شوید میدانید ویزگی خاص اتومبیلتان در قبال رفتارهای خاص چگونه عکس العملی نشان خواهند داد

آیا ترمزها قفل میکند؟

دور فرمان چقدر است؟

با چه سرعتی چقدر خط ترمز خواهید داشت؟

و...

در شرایط یخی در هر بار یک کار را انجام بدهید:

                   در مسیر مستقیم ترمز کنید

                   از کنار مسیر با فشار ثابت بر روی گاز عبور کنید

                   شتاب گیری هم به آرامی و از همان مسیر شروع نمایید

نیروی گریز از مرکز دشمن شماست مخصوصا بر سطوح لغزنده این نیرو با افزایش سرعت و شتاب افزایش می یابد

از لاستیکهای پهن بپرهیزید یا همان رینگ های اسپرت آنها بسته به میزان پهن بودنشان زودتر از لاستیکهای نازک به نقطه ی اصتحکاک  نزدیک میشوند

اگر شما کنترل اتومبیلتان را از دست دادید ویزگیهای خاص اتومبیلتان را که ابتدا به آن اشاره شد به یاد بیاورید سعی کنید با استفاده از آن دانایی ها کنترل اتومبیلتان را راحت تحت اختیار بگیرید در هنگام لیز خوردن به مسیری که آزاد است و میتوانید بروید نکاه کنید و پایتان را به آرامی از روی گاز بردارید و اجازه دهید تا اتومبیل کنترل خود را باز یابد

در هنگام سر خوردن ترمز نکنید! که میچرخید! میگی نه امتحان کن؟

کلا سعی کنید خیلی کم ترمز کنید و بیشتر با دنده ماشین را کنترل کنید و اگر هم خواستید ترمرز کنید سریع و با فشار کم مدام ترمز بگیرید  البته ماشین های دارای سیستم ای بی اس نیازی به این کار ندارند

و اگر هم در برف گیر کردید باد لاستیک ها رو که کم کنین بهتر میشه  

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد