(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

2011 Aston Martin DB9

آستون مارتین تصاویر و اطلاعات مربوط به فیس لیفت مدل DB9 خود برای سال 2011 را منتشر کرد. این مدل را می توان موفق ترین محصول کمپانی انگلیسی آستون مارتین از آغاز تا کنون دانست، افتخاری که آن را به همراه مدل V8 Vantage یدک می کشد. بسیاری نیز DB9 را زیباترین خودرویی که تا به حال تولید شده می نامند. DB9 بلطف تلفیقی بادوام از زیبایی بسیار، شخصیت اسپرت و تجمل خالص، خود را بعنوان یک «گرند تورِر» ناب معرفی کرده است. بهینه سازی خودرویی که بسیاری آن را زیباترین خودرو دنیا می نامند کاری بس ظریف می طلبد.

کلید اصلی این کار نیز به گفته مدیر طراحی آستون مارتین، آقای مارک رِیشمَن، «موشکافی و توجه کامل به جزئیات» می باشد. تغییرات ایجاد شده در این مدل فیس لیفت شده نسبت به مدل سال قبل بسیار ملایم بوده و به نصب سپری جدید در قسمت جلو، جلوپنجره ای با رنگ روشن تر، ورودی هوای پایینی تغییر شکل یافته (با یک شبکه توری 6 ضلعی روشن)، تغییر جزئی در طراحی چراغ های جلو، پادری های تغییر شکل یافته، کایپرهای نقره ای رنگ سیستم ترمز و چرخ های آلیاژی 20 پره محدود شده است. در داخل کابیین نیز DB9 مجهز به یک سیستم بهبود یافته بلوتوس، تزئینات جدید Double Apex و سیستم صوتی گزینشی Bang & Olufsen شده است.

در بخش عملکرد، موتور V12 6.0 لیتری بازهم به تولید 470 اسب بخار (350 کیلووات) قدرت و گشتاور 600 نیوتن متر (443 پوند) ادامه خواهد داد. برخلاف موتور که تغییری در آن ایجاد نشده، آستون مارتین تصمیم گرفته جای سیستم فنربندی بی حال و غیرفعال این خودرو را به یک سیستم فنربندی قابل تطبیق (ADS) جدید دهد که موجب افزایشش راحتی در سواری و بهبود یافتن هندلینگ خواهد شد. این سیستم از خط تولید DB9 کار خود را آغاز خواهد کرد.

DB9 مدل 2011 قادر خواهد بود در عرض 4.6 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت آن نیز 305 کیلومتر (190 مایل) بر ساعت اعلام شده است. وزن خالص DB9 در مدل کوپه 1769 کیلوگرم (3900 پوند) و در مدل وُلانته 1792 کیلوگرم (3950 پوند) خواهد بود.

بنابه گفته های آقای ایان میناردز، مدیر بخش توسعه محصول کمپانی آستون مارتین، «DB9 اولین خودرویی بود که در گِیدون با تطبیق ساختار VH به تولید رسید. این خودرو از آن موقع به بعد همه ساله با تغییراتی عمده شامل افزایش قدرت و کاهش چشمگیر در میزان آلاینده CO2 خروجی از سیستم اگزوز بهبود یافته است. جدیدترین پکیج بهسازی برای این خودرو با تاکید بر خصوصیات DB9 به عنوان یک GT اسپرت حقیقی و نقش آن به عنوان نقطه قوت این کلاس، فراتر از همه آن ها رفته است.»

فروش مدل سال 2011 DB9 از ماه جولای اغاز شده است. قیمت نمونه کوپه این خودرو اشرافی از 122445 پوند آغاز می شود، درحالیکه قیمت پایه اعلام شده برای نمونه وُلانته این خودرو 131445 پوند می باشد. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد